Brev:
Min datter vil ikke spise
23. september 2015
Alder:
10 mdr.
Min datter vil ikke spise
Kære Helen.
Min datter er snart 11 måneder og hun vil simpelthen ikke spise noget.
Hver gang hun skal spise er det et mareridt der ender med hun græder og bliver irriteret.
Til morgenmad får hun havregrød, øllebrød, boghvedegrød eller lignende. Hun tager så et par skefulde og så ryger resten ellers på gulvet i irritation. Hun får rigeligt med vand til.
Til frokost vil hun kun have rugbrød helst med smørbartpålæg. Hun spiser nogen gange en hel rugbrød uden skorper men for det meste ender det på gulvet efter ca. En halv rugbrød. Hun drikker fint med vand dagen igennem og vil gerne ammes.
Hendes mellemmåltider som hjemmelavet frugtgrød, kogte gulerødder, agurk, diverse frugt og lidt ost vil hun for det meste gerne have lidt af.
Til aftensmaden er det helt galt. Hun vil simpelthen ikke have kartofler længere hverken mos eller i stykker. Hun plejer at elske kartofler men hun smider det på gulvet og kaster rundt med det og bliver irriteret eller ked af det. Hun vil heller ikke have det med sovs på eller noget som helst. Hun får højst lidt grøntsager til aftensmad og det er det. Kød og fisk er også helt galt, det spytter hun ud med det samme. Hvis vi får pasta så spiser hun måske 5 skruer.
Hun virker bare ikke mæt og bliver ved med at sige "mam mam mam" selvom hun ikke vil have maden.
Vi prøver både hvor vi mader hende og hvor hun spiser selv men det duer simpelthen ikke. Det resulterer selvfølgelig i, at vi har en pige som vågner meget tidligt om morgenen. Det er virkelig frusterende fordi hun får så lidt mad og stadig virker sulten selvom hun afviser maden. Det er også svært om vi skal sige "nej" når hun kaster med maden og smider den på gulvet.
Håber meget på et godt råd
Med venlig hilsen
Maries mor